kalyan
Юридично, повинні знімати виконавці, але на практиці, багато кажуть що не мають доступу.
І головне тут в частині податкової та банківської застав, не порядок реалізації арештованого майна, а Порядок ведення державного реєстру обтяжень рухомого майна.
Порядком встановлено, що:
1. Державна реєстрації публічних обтяжень рухомого майна під час примусового виконання рішень відповідно до закону проводиться державним або приватним виконавцем.
- У разі проведення державної реєстрації публічних обтяжень рухомого майна державним або приватним виконавцем та податковим керуючим відомості про обтяження рухомого майна вносяться до Реєстру на підставі сформованої ними заяви за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру.
І все. Підстав для припинення обтяжень виконавцями Порядок не містить взагалі.
24. Відомості про припинення обтяження реєструються на підставі заяви обтяжувача чи уповноваженої ним особи.
Обтяжувач чи уповноважена ним особа має право в будь-який час подати заяву про припинення обтяження і виключення запису з Реєстру чи про продовження строку дії реєстрації не більш як на п'ять років.
Після припинення обтяження обтяжувач самостійно або на письмову вимогу боржника чи особи, права якої порушено внаслідок наявності запису про обтяження, протягом п'яти днів зобов'язаний подати реєстратору заяву про припинення обтяження і виключення його з Реєстру.
А змінювали Порядок реалізації арештованого майна під пункт 29 Інструкції про порядок примусового виконання судових рішень.
(29. Після реалізації арештованого майна чи його передачі стягувачу в рахунок погашення боргу всі арешти та заборони з такого майна знімаються не пізніше наступного робочого дня після отримання виконавцем документів, що підтверджують повний розрахунок за придбане майно на електронних торгах або після його передачі стягувачу.)
Просто в Україні багато суперкваліфікованих правників. Які комплексно досліджують нормативно-правові акти, та знають, що змінивши закон, потрібно змінити ще декілька похідних законів, порядки, інструкції, тощо.
У нас же не можуть ввести інститут приватного виконавця, та забути внести до Порядку вчинення нотаріальних дій відомості про те, що його акт про реалізацію предмету іпотеки є підставою для реєстрації права власності. Чи заборонити в Наказі 1388 перереєстрацію права власності на ТЗ, у випадку наявності власника у реєстрі боржників, і забути зробити вийняток для електронних торгів, рішення суду, спадщини...
Ой, чи можуть?